Un Pas Important pentru Infrastructura Românească
Sursa poza si informatii: ziarulargesul.ro
Lucrările la Tunelul Robești, parte integrantă din Autostrada Sibiu-Pitești, sunt aproape de a începe după ce autoritățile române au emis recent autorizația de construire. Acest proiect, parțial finanțat din fonduri europene, are ca scop îmbunătățirea legăturilor de transport între regiunile României și restul Uniunii Europene.
Detalii despre Lucrări
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat pe 16 iulie 2025 că Ministerul Transporturilor a emis autorizația pentru prima etapă a construcției tunelului de 900 de metri. Constructorii turci de la Mapa-Cengiz sunt deja implicați în lucrările de construire a două viaducte din această secțiune. Contractul, evaluat la 4,25 miliarde de lei fără TVA, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și se preconizează finalizarea sa până în decembrie 2028.
Secretarul de stat, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat că deja au început lucrările la un tronson în zona Boița, iar recent au fost autorizate încă patru viaducte între kilometrii 14+150 și 17+670, pe direcția Sibiu-Pitești.
Specificațiile Proiectului
Proiectul vizează construcția a 31,33 km de autostradă, acoperind 49 de poduri și viaducte, și include 7 tuneluri cu lungimi variind între 250 și 1.590 de metri. Un element deosebit de inovator este ecoductul de 210 metri din zona Lazaret, care va sprijini migrația faunei sălbatice, traversând râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7. Aceste dezvoltări contribuie semnificativ la fluidizarea traficului și reducerea timpului de călătorie.
Impactul Asupra Regiunii
Această porțiune a autostrăzii face parte din Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, aprobat anterior de guvern. Construcția în munți prezintă provocări tehnice, dar succesul poate fi un model pentru proiectele viitoare de infrastructură. În plus, această autostradă reprezintă prima traversare la nivel de autostradă a Carpaților, cu un potențial semnificativ de a reconfigura transporturile naționale.