Tată în greva foamei din cauza drumului periculos de 10 km pe care copiii săi îl parcurg până la școală
Sursa poza si informatii: ziarulargesul.ro
Ionuț Onofreiciuc, un tată din Piatra, comuna Stoenești, și-a început o grevă a foamei pentru a protesta împotriva închiderii școlii din satul său. Din cauza acestei decizii, copiii sunt acum obligați să parcurgă zilnic 10 kilometri până la școală, traversând zone periculoase.
Protest în fața deciziilor administrative
Școala din Piatra, care avea doar nouă elevi, a fost comasată cu unități mai mari, în ciuda posibilității de a rămâne funcțională în situații excepționale. Autoritățile au justificat închiderea prin noua legislație (Legea 141/2023 – Legea Bolojan), care prevede comasarea școlilor mici. Totuși, condițiile de iarnă fac drumul greu de parcurs, cu pericole precum păduri pline de urși și mistreți, iar microbuzul școlar nu poate ajunge în siguranță.
Vocea unei comunități
Ionuț Onofreiciuc, care a predat ca învățător și profesor de Religie, a început greva foamei din dorința de a atrage atenția asupra impactului negativ al închiderii școlii asupra comunității și a exprimat aceasta printr-o declarație emoționantă: „Au pus lacăt pe ușă, au pus lacăt pe viitorul copiilor noștri.” Deși a cerut sprijinul autorităților locale și județene, doar inspectorul școlar general i-a oferit un răspuns, forțându-l să apeleze la această măsură extremă.
Risc pentru patrimoniu și educație
Clădirea școlii, cu aproape un secol de istorie și găzduind un mic muzeu de artă populară, riscă să se degradeze odată cu închiderea sa. Aceasta nu este doar o pierdere educațională, ci și una culturală pentru comunitatea din Piatra.
Situația de față pune în lumină dificultățile cu care se confruntă satele izolate în fața deciziilor administrative care nu iau în calcul specificul local. Gestul disperat al lui Onofreiciuc reflectă necesitatea de a reconsidera strategiile de comasare a unităților de învățământ în zonele rurale.
Protestul său atrage atenția asupra deciziilor care pot periclita viitorul copiilor și siguranța acestora, mai ales în condiții meteorologice dificile. Este un semnal de alarmă pentru reevaluarea politicilor educaționale în beneficiul comunităților locale.