Parteneriatul software auto, încheiat fără explicații clare de către companii.

Parteneriatul software auto, încheiat fără explicații clare de către companii. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Companiile Amazon și Stellantis au confirmat încetarea colaborării pentru dezvoltarea proiectului SmartCockpit, un sistem software auto inovativ menit să transforme vehiculele într-o extensie a casei, dotate cu funcții avansate de personalizare.

Proiectul, lansat cu mult entuziasm în 2022, era destinat să aducă în mașini precum Jeep, Peugeot și Alfa Romeo funcții bazate pe recunoașterea câmpului vizual al șoferului, oferind opțiuni personalizate de climatizare și navigație și conectivitate cu dispozitivele smart home. Debutul era planificat pentru sfârșitul lui 2024 sau începutul anului curent, ca parte integrantă a platformei tehnologice ABC a Stellantis, alături de arhitectura electrică STLA Brain și sistemul de asistență Autodrive.

Renunțarea la acest parteneriat aduce în prim-plan provocările cu care se confruntă marii producători auto, cum sunt Stellantis, Volkswagen și GM, în procesul de integrare a sistemelor software avansate într-un ecosistem complex cu numeroși furnizori. Stellantis a mizat pe expertiza Amazon în tehnologia software pentru a rivaliza cu giganți în tehnologie auto precum Tesla și BYD, cunoscuți pentru arhitecturile lor digitale flexibile și eficiente.

Deși SmartCockpit nu va mai avansa în formatul inițial, Stellantis ar putea continua dezvoltarea folosind un sistem de operare alternativ, de exemplu platforma Android de la Google. Pe de altă parte, proiectul intern al Amazon, denumit „Digital Cabin” sau „Project Quatro”, avea ambiții similare cu Android Automotive al Google. Totuși, multe dintre persoanele care lucrau la acest proiect au fost redistribuite sau au plecat din companie.

Chiar dacă SmartCockpit a fost pus pe plan secund, Stellantis va continua să utilizeze servicii cloud oferite de Amazon Web Services (AWS), iar asistentul vocal Alexa va rămâne parte din anumite modele de mașini. Deocamdată, motivele concrete ale terminării parteneriatului nu au fost făcute publice. Cele două companii au declarat că doresc să se concentreze pe soluții care aduc valoare adăugată clienților și să alinieze mai bine eforturile lor cu strategiile care sunt în continuă evoluție.

Această decizie reflectă orientarea strategică și adaptabilitatea companiilor într-un sector auto care se transformă rapid, cu tehnologii tot mai avansate și cerințe crescânde din partea consumatorilor.


Alex Dinu

Alex Dinu are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Pitești. Crescut în cartierul Găvana și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Pitești, Alex este cunoscut pentru stilul său echilibrat, conectarea la comunitate și pasiunea pentru adevărul local. Cu microfonul în mână și agenda mereu la el, relatează zi de zi din teren — de la decizii ale autorităților până la povești de viață care merită văzute și ascultate. Pentru el, Piteștiul nu este doar un oraș, ci o responsabilitate.