Lucrările avansează rapid și vor fi gata înainte de termen! Tunelul de autostradă, simbol al progresului românesc.
Sursa poza si informatii: ziarulargesul.ro
Lucrările la Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, un proiect ambițios ce include primul tunel de autostradă din România, par să progreseze mai rapid decât s-a prevăzut inițial. Se așteaptă ca asfaltarea să înceapă în august 2025, iar finalizarea întregii secțiuni ar putea avea loc înainte de termenul stabilit oficial pentru februarie 2027.
Autostrada A1, ce leagă Sibiul de Pitești, include pe Lotul 4 între Tigveni și Curtea de Argeș un tunel rutier revoluționar. Acest tunel este considerat un simbol al progresului în infrastructura națională și atrage deja atenția publicului prin evenimente și demonstrații tehnologice organizate de constructor, Porr România. Proiectul se remarcă prin colaborarea internațională, echipe mixte din 13 țări, printre care și Austria, contribuind la realizarea acestei opere de inginerie.
În luna iunie 2025, progresul fizic al lucrărilor depășise deja 73%, iar constructorul și-a exprimat optimismul că lucrările se vor finaliza mai devreme decât prevede contractul. Planurile pentru această vară includ încheierea săpăturilor, instalarea podețelor prefabricate și dotarea stației de asfalt. Asfaltarea propriu-zisă este programată să înceapă în august, în paralel cu alte activități importante precum lucrările de umplutură, realizarea suprastructurilor și betonarea tunelului.
Ministerul Transporturilor estimează că, dacă ritmul actual se menține, segmentele de autostradă ar putea fi deschise circulației în august 2026, cu un an mai devreme decât termenul contractual. Această avansare este datorată mobilizării puternice a echipelor de muncă, care operează neîntrerupt pe tot parcursul zilei și nopții. Reușita acestui proiect devine astfel un exemplu de bune practici în dezvoltarea infrastructurii românești, promițând să îmbunătățească semnificativ legăturile între Transilvania și Muntenia.
Lotul Tigveni – Curtea de Argeș reprezintă nu doar un succes tehnologic, ci și un câștig pentru șoferii care vor putea beneficia de condiții de trafic mai bune mai devreme decât anticipat.