Dezvăluirea cârtiței care va excava Tunelul Poiana, cel mai lung tunel rutier din România, începând din martie
Sursa poza si informatii: epitesti.ro
Autostrada Pitești-Sibiu face un pas important către finalizare, odată cu prezentarea unui impresionant utilaj de foraj, supranumit „cârtița”, care va începe din martie să lucreze la cel mai lung tunel rutier din România.
Miercuri, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a dezvăluit imagini ale utilajului TBM care urmează să sape Tunelul Poiana, o parte esențială a tronsonului Cornetu – Tigveni al Autostrăzii A1, având o lungime de aproximativ 37,4 km. Tunelul propus pentru construcție se va întinde pe 1,78 km și urmează să faciliteze semnificativ transportul între Sibiu și Pitești.
Pentru locuitorii din Pitești, acest proiect al autostrăzii reprezintă nu doar o îmbunătățire a legăturilor rutiere, dar și o oportunitate pentru dezvoltare economică, prin reducerea timpului de călătorie și creșterea accesibilității.
Prezentarea utilajului TBM subliniază angajamentul autorităților de a avansa cu lucrările infrastructurale esențiale în România. Construcția acestui tunel nu numai că marchează un progres în infrastructura autostrăzilor din țară, dar arată și capacitatea României de a utiliza tehnologie de ultimă generație pentru proiectele sale ambițioase.
Pentru pitesteanul de rând, viitoarea finalizare a acestei părți din autostradă nu va însemna doar o scurtare a drumului spre Sibiu, dar și o îmbunătățire semnificativă a calității vieții, prin atragerea de noi investiții și locuri de muncă în regiune. Această infrastructură modernizată promite să devină un catalizator pentru întregul județ Argeș.