Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.

Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În luna mai, piața auto din România s-a confruntat cu cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi din întreaga Uniune Europeană, înregistrând o diminuare de 32,7% comparativ cu aceeași lună din 2024. Această evoluție vine într-un context în care, la nivelul UE, în primele cinci luni ale anului, volumul total al înmatriculărilor a scăzut ușor, cu 0,6%.

În luna mai, în România au fost înmatriculate aproximativ 10.500 de vehicule, scăderea fiind urmată de Estonia cu un declin de 26%. Dacă ne uităm la perioada ianuarie-mai, piața auto românească a înregistrat un declin de 12,8%, cu 54.200 de vehicule înmatriculate, fiind devansată doar de Malta și Estonia.

De la începutul anului, preferințele consumatorilor români încep să se schimbe, reflectând o scădere cu 42% a înmatriculărilor de mașini 100% electrice (2.800 de unități). În aceeași perioadă, vehiculele hibride au cunoscut o creștere de 23%, atingând 26.000 de unități, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 34% și respectiv 43%.

La nivel european, aproape 702.000 de mașini electrice au fost vândute în primele cinci luni, ceea ce a crescut cota lor de piață la 15,4%, reflectând o creștere față de 12% în anul anterior. Mașinile hibride au câștigat și ele popularitate, cu 1,6 milioane de unități înmatriculate, ajungând la o cotă de 35%, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au scăzut la o cotă combinată de 38% de la 48%.

Reduceri semnificative ale vânzărilor de vehicule pe combustibili tradiționali au fost observate și în alte țări europene, precum Franța (-34%), Germania (-26%), Italia (-15%) și Spania (-13%).

Context și Perspective

Această tendință de scădere poate indica o schimbare în preferințele consumatorilor spre soluții mai ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. Totuși, pentru a încuraja o tranziție mai lină către vehiculele electrice, ar putea fi necesare mai multe stimulente fiscale și investiții în infrastructura de încărcare. Această evoluție ar putea avea implicații semnificative atât pentru economie, cât și pentru eforturile de reducere a emisiilor de carbon.


Alex Dinu

Alex Dinu are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Pitești. Crescut în cartierul Găvana și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Pitești, Alex este cunoscut pentru stilul său echilibrat, conectarea la comunitate și pasiunea pentru adevărul local. Cu microfonul în mână și agenda mereu la el, relatează zi de zi din teren — de la decizii ale autorităților până la povești de viață care merită văzute și ascultate. Pentru el, Piteștiul nu este doar un oraș, ci o responsabilitate.

Știri Generale

Știri Generale
Argeșul își ia rămas bun de la distinsul Mihai Popa Bucur, fost director respectat al ElectroArgeș
Bărbat izolat cu copiii își amenință soția și poliția cu armă. Reținut după focuri de avertisment. Niciun rănit. Ancheta continuă.
când se deschide traficul pe lotul 3 al A0 Sud, mult așteptat de șoferi?
Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.
Cine va câștiga Gheata de Aur la Campionatul Mondial al Cluburilor? Favoriți și surprize în cursa pentru titlul de golgheter!
Claudia Ana Dăndescu, eternă inspirație pentru generații, s-a stins la 81 de ani
Cod Portocaliu în Banat, Oltenia și sudul Munteniei cu până la 40°C. Restul țării va atinge 38°C.
Cum NATO a Evitat Crize Dar Ocolit Întrebările Cruciale Despre Rusia și Ucraina
Cum să eviți capcanele riscului cu un document esențial - cruciale pentru angajare și călătorii!
Descoperă secretul transformării tale la Dara Beauty, cu oferte de excepție! Pitești, Calea Craiovei nr. 126, te așteptăm să-ți dezvălui frumusețea naturală.
Donald Trump reafirmă angajamentul SUA față de aliați, după discuțiile controversate despre Articolul 5 al NATO